گروه خبرنهمین جشنواره ملی مستند وفیلم کوتاه رضوی یزد: 308 فیلم به دبیرخانه نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد رسید.

گروه خبر: 308 فیلم به دبیرخانه نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد رسید.

هادی ورشویی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه امسال استقبال خوبی از جشنواره فیلم رضوی صورت گرفته است و تعداد فیلم های ارسال شده به جشنواره از مرز 300 گذشته است.

ورشویی اظهار کرد: فیلم های رسیده از استان های تهران، چهارمحال بختیاری، سمنان، کاشان، شیراز، اصفهان، البرز، اهواز، گیلان، بیرجند، تبریز، مازندران، اردبیل، ایلام، مشهد، قم، بوشهر، خراسان شمالی، هرمزگان، قزوین و یزد می باشد که 175 فیلم با موضوع داستانی و 133 فیلم مستند هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد 205 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود از رشد کمی و کیفی فیلم ها در دوره نهم ابراز خرسندی کرد و افزود: باعث خوشحالی است که تعداد آثار ارسالی به جشنواره نهم رشد فوق العاده ای نسبت به جشنواره سال پیش داشته است.

ورشویی گفت: در این دوره از جشنواره استان تهران با 59 فیلم، استان یزد با 56 فیلم و استان خراسان با ارسال 47 فیلم به ترتیب رتبه اول تا سوم تعداد آثار ارسالی را به خود اختصاص داده اند.

وی در ادامه با اشاره به حذف بخش مستند یلند در جشنواره امسال اذعان داشت: طبق فراخوان فیلم های بالای 30 دقیقه در این دوره مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

ورشویی خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد پنجم مرداد93 به پایان رسیده و از صبح امروز دوشنبه 13 مرداد، هیئت انتخاب، بازبینی فیلم ها را آغاز کرده است.

گفتنی است، نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی، دهم تا سیزدهم شهریور در یزد برگزار می شود.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا